De schoenmakerswinkel die Martijn Schins overgrootvader Jos Schins’ in 1918 in Spekholzerheide begon, is uitgegroeid tot een groothandel in Oirsbeek met verkooppunten die de Benelux en Duitsland bestrijken.
Schins leder nam de sprong om visueel te moderniseren. Aan de hand van het oorspronkelijke logo (oude kern) heeft Bee in Media een onderzoek gedaan naar de branche en hebben wij hun doelgroep in kaart gebracht. Aangezien Schins leder is begonnen als een schoenmakerswinkel, was dit de invalshoek van het onderzoek. Schoenmakers werken ambachtelijk en veel in handwerk, dit hebben we als uitgangspunt genomen. Ambacht wordt ook geassocieerd met kwaliteit, wat Schins leder altijd levert.
Wij hebben gekozen om het oorspronkelijke logo intact te houden maar te moderniseren doormiddel van een andere lettertype en de benadrukking van EST. 1918, de oorsprong van Schins leder waar het allemaal is ontstaan.
Bij het bepalen van de kleurstelling voor de nieuwe huisstijl is gekozen voor “Royal brown” en “Premium gold”. Deze kleuren benadrukken het ambacht van vroeger, het bruin voor associatie met bruin leder en goud voor de kwaliteit wat staat voor kwaliteit en ambachtelijkheid.
De huisstijl is doorgevoerd in het online magazine van Schins leder. Dit magazine is voor de particuliere klanten gemaakt zodat zij in een oogopslag de dichtstbijzijnde verkooppunten kunnen vinden.In het marketingplan dat opgesteld is voor Schins Leder, zijn duidelijk twee doelgroepen naar voren gekomen. Deze weten wij te bereiken op specifieke manieren. Een daar van zijn social media.
Dankzij het marketingplan kunnen wij uit onderandere social media de doelgroepen aanspreken. Dit hebben wij verwerkt in onze maandelijkse contentkalender. Wij ontzorgen Schins Leder hiermee volledig. Wij verwerken foto’s en video’s in berichten, reels en courrousels. Wij volgen hiervoor het algoritme van de social media-kanalen op de voet. Een basisondereel is de bedrijfsvideo die de kenwaardes van Schins Leder benadrukt.
De productfotografie voor de folders en verpakkingen wordt ook van A t/m Z door ons verzorgd, net zoals het ontwerp van de offline-en online folders en de verpakkingen van de vele producten uit het assortiment van Schins Leder.
Stapje voor stapje gaan wij samen met Schins Leder naar een steeds mooiere en meer herkenbare identiteit.