HTML5 banners zijn geanimeerde banners die een verhaal of boodschap van uw bedrijf vertellen. De banners bestaan uit bewegende elementen zoals afbeeldingen en teksten. Dit trekt sneller de aandacht dan een stilstaande advertentie en wordt beter onthouden door de kijker.
1. Meer bereik
Uit onderzoek is gebleken dat een HTML5 banner click-through–rate 3x hoger is dan een statische banner. Oftewel: een bewegende HTML5 banner stimuleert mensen om erop te klikken wat kan leiden tot een hogere conversiepercentage.
2. Creativiteit
Een ander voordeel van een HTML5 banner ten opzichte van een statische banner is dat deze meer opvalt en je minder beperkt bent ten aanzien van de vormgeving. Met een HTML5 banner zit je ook niet vast aan een vats format van Google Ads, hierdoor kan je zelf kiezen welke kleuren en lettertypes je gebruikt. Hiermee sluiten je advertenties aan bij je huisstijl.
3.Techniek
Het grote verschil tussen HTML5 banners en GIF’s is de techniek die erachter zit. Dit is ook weer een voordeel van de HTML5 banners, deze worden namelijk ondersteunt voor alle apparaten (desktop, Iphone & Android). Dit is van groot belang gezien het feit de toename van mobiel verkeer aanzienlijk is vergroot. Daarnaast zijn HTML5 banners ook SEO-vriendelijk.
Kortom, HTML5 banners zijn zeer geschikt binnen de competitieve advertising wereld om meer succes te boeken met je campagnes.