Een sterk concept zet Amai Lommel op de kaart.
Een sterk concept is afhankelijk van meerdere factoren. In het marketingonderzoek is onder andere de doelgroep vastgesteld en geanalyseerd. Dit vormde de basis voor het vaststellen van gerichte targets en het genereren van het juiste bereik. Met de geanaliseerde data hebben we een merkidentiteit gecreëerd die de doelgroep aanspreekt en tegelijkertijd het gezicht en herkenningspunt van Amai Lommel is geworden.
Digitaal online magazine met veel interactie
Toen deze eerste stappen in het onderzoek waren gezet, was het zaak dat de ondernemers van de buitensingel in Lommel snel over een podium konden beschikken om te ‘shinen’.
Aan de hand van het marketingplan en de merkidentiteit hebben we een online magazine ontworpen, zodat de ondernemers hun acties of diensten onder de aandacht kunnen brengen. Dit interactieve online magazine is voorzien van video, fotografie, hotspots en nog veel meer.
Samen met social media is Amai Lommel gepromoot. Voor een maximale attentiewaarde kunnen zij wekelijks, maandelijks of per seizoen nieuwe bijdragen laten publiceren.
Drukwerk volledig verzorgd.
Offline buitenreclame blijft belangrijk bij nieuwe concepten. Dat weten wij als reclamebureau maar al te goed. Dankzij banners en meshdoeken in diverse maten in de ‘look and feel’ van de merkidentiteit, hebben wij Amai Lommel onder de aandacht gebracht. Om dit te versterken zijn er flyers ontworpen en raambestickering verzorgd.
Videografie en Fotografie
Ons brein is visueel ingesteld, daarom kon een professionele video niet achterblijven. Samen met een script is er op locatie gefilmd. Storytelling staat voor ons voorop. Belangrijk is om vooraf duidelijkheid te krijgen wat de boodschap is van de video. Dit is zeker gelukt om het merkidentiteit uit te stralen.
Social media
Er is een social media-concept ontwikkeld en functioneel gemaakt voor beheer/uitvoering. Op basis van klantcontact is er community groei op social media gerealiseerd middels Give-away-acties en andere strategieën. Bee in Media verzorgt wekelijks alle post van Amai Lommel.
Als marketingbureau houden wij nu niet op.
Online worden Google Analytics, social media en een radio commercial ingezet. Om het bereik van van Amai Lommel via social media te vergroten, is een strategisch concept ontwikkeld waar gebruik wordt gemaakt van give-aways. De commercial die wordt afgespeeld op de radiozender FMgoud geeft het bereik en de naamsbekendheid van Amai Lommel een impuls. De koppeling met Google Analytics biedt inzicht in hoe we onze marketingactiviteiten en -strategieën met nog meer effect kunnen toepassen.
Wij blijven de inzichten op de been volgen onder anderen door Google Analytics – waardoor we steeds specifieker de doelgroep kunnen bereiken. Voor een marketeer houdt het niet op om de inzichten te blijven analyseren en aanpassingen te bieden waar die nodig zijn.